Liposuctie venusheuvel

Onze kliniek ontvangt een 9.3 uit 113 reviews

Liposuctie / liposculpture

Indien jouw lichaamscontouren niet voldoen aan het gewenste beeld dat je ervan hebt kan liposuctie, ook wel liposculpture genoemd, uitkomst bieden.

Liposuctie is een procedure waarbij de lichaamscontouren verbeterd worden door het verwijderen van vetcellen tussen de huid en de onderliggende spieren.

Vet (lipo) kan zich plaatselijk ophopen op bepaalde plaatsen waar dit soms niet gewenst is. Een liposuctie behandeling kan zeer effectief zijn bij het weghalen van vetophopingen die niet reageren op dieet en lichaamsbeweging zoals bijvoorbeeld vet op de venusheuvel.

Consult

Het consult vindt altijd plaats bij de arts die jou gaat behandelen. Er wordt je dan uitgelegd wat de liposuctie precies inhoudt en wat je kunt verwachten ten aanzien van het eindresultaat. Daarnaast zullen de herstelperiode en de eventuele risico’s met je worden besproken. Op deze manier kun je weloverwogen een goede beslissing nemen.
Hierna wordt jouw consult samengevat in een behandelplan en zullen de totale kosten hiervan met je besproken worden. Het consult heeft als doel jou zo duidelijk en volledig mogelijk te informeren.

Consulente
Aansluitend op jouw consult met onze arts heb je een gesprek met onze consulente. Het doel van dit gesprek is om je op de hoogte te brengen van de algemene gang van zaken rondom jouw liposuctie.

Behandeling

Een kleine liposuctie (zoals een venusheuvel liposuctie) kan plaatsvinden onder plaatselijke verdoving. De duur van de liposuctie is afhankelijk van het aantal te verwijderen vetcellen en het aantal locaties waar vet verwijderd wordt.

Tumescent liposculpture
Wij maken gebruik van Tumescent liposculpture: door een of meerdere kleine insneden van ongeveer vijf millimeter wordt er een vloeistof in het vetweefsel gespoten die het vet vloeibaar maakt. Daarna kan de arts met fijne zuignaalden het overtollige opgeloste vet afzuigen.

Vooraf bepaalt onze arts op welke plaatsen hij of zij het vet wil verwijderen. Deze plekken worden afgetekend. Vervolgens worden kleine sneetjes van ongeveer een halve centimeter gemaakt, zo mogelijk in de huidplooien, zodat deze achteraf nauwelijks zichtbaar zijn. In deze sneetjes spuit de arts een vloeistof die het bloedverlies vermindert en de vetcellen losweekt van het omliggende weefsel. Dit maakt het wegzuigen van het vet makkelijker. Dan brengt de arts via de sneetjes kleine zuignaalden in die zijn aangesloten op een pomp. Via deze zuignaaldjes wordt het vet weggezogen. Na het wegzuigen van het overtollig vet worden de wondjes nauwkeurig gehecht met oplosbare hechtingen.

De duur van een liposuctie behandeling is afhankelijk van de omvang en het aantal locaties van de liposuctie en is dus per persoon verschillend. Tijdens het consult wordt dit je precies verteld.

Wachtkamer kliniek Leiden

Nazorg en herstel

Bij een liposuctie behandeling mag je een half uur na afloop van de ingreep weer naar huis. Na de behandeling brengen we je naar de uitrustkamer. Daar blijf je ongeveer een half uur.

Tijdens het herstel is het essentieel om corrigerend ondergoed (met pijpjes!) te dragen; vanaf de behandeling tot minimaal 2 weken daarna.

Eerst dag na ingreep
De eerste 24 uur kan er wat vocht en soms wat bloed uit de wondgaatjes lekken. Hierover hoef je je geen zorgen te maken. Dit gaat vanzelf over.

Napijn
Na de behandeling voelt het behandelde gebied pijnlijk en kun je druk op het behandelde gebied voelen. Pijnlijke bloeduitstortingen, een gezwollen huid en een beurs gevoel zijn normale klachten. Daarnaast kan er op sommige plaatsen een vochtophoping ontstaan. Vaak trekt dit na ongeveer twee tot zes weken vanzelf weg. Daarbij kun je spierpijn voelen alsof je intensief gesport hebt. Als je in beweging komt, kan er een pijnlijk brandend gevoel ontstaan rond het behandelde gebied.

Herstel
Zoals na iedere chirurgische ingreep heeft het lichaam tijd nodig om te herstellen. Het behandelde gebied zal in eerste instantie flink gezwollen zijn. Ook kunnen de littekens direct na de ingreep rood van kleur en opgezet zijn. Daar moet je niet van schrikken, dat is een natuurlijke reactie van het lichaam.

De huid rondom het behandelde gebied kan blauw tot geel verkleuren. Daarnaast kan ook een verminderd gevoel van de huid optreden.

Littekencrème
Zodra de wond gesloten is en de korstjes zijn verdwenen mag je beginnen met het smeren van littekencrème. Door dit tweemaal daags op de gesloten wond te smeren, vergroot je de kans op een mooie genezing.

Resultaat

Na de liposuctie behandeling zal nog niet direct resultaat te zien zijn. De huid is gezwollen en opgezet waardoor het effect van de liposuctie nog niet zichtbaar is. De huid heeft tijd nodig om strak te trekken en zich aan te passen aan de nieuwe lichaamsvorm. Na een aantal weken zijn de zwellingen weggetrokken en is het vocht verdwenen. Pas na drie maanden is het goed te beoordelen of de liposuctie geslaagd is. Het uiteindelijke resultaat is pas een jaar na de behandeling goed zichtbaar. Pas dan is het lichaam volledig genezen van de ingreep.

Het effect van een liposuctie behandeling is vaak blijvend. Vetcellen die verwijderd zijn, zullen nooit meer terugkeren. Toch blijft er vlak onder de huid een dunne laag vet achter. Dit laagje vet is noodzakelijk voor een mooie lichaamsvorm en heeft een belangrijke functie voor de huid. Deze overgebleven vetcellen kunnen weer groter worden door bijvoorbeeld een ongezond voedingspatroon. Veel sporten en een goede voeding zijn dus belangrijk en verkleinen de kans op toename van het vet.

Littekens
De littekens na een liposuctie zijn niet groot. Gemiddeld is de grootte van een litteken een halve centimeter. De arts zal er alles aan doen om de littekens nauwelijks zichtbaar te laten zijn. De littekens zullen in eerste instantie rood en gezwollen zijn, maar dit trekt na enkele weken weg. De littekens zijn dan nog nauwelijks zichtbaar. Het is nuttig om te weten dat een litteken één tot anderhalf jaar nodig heeft om volledig tot rust te komen. Denk eraan om de littekens goed in te smeren met de littekencrème en uit de zon te houden. Gebruik daarnaast het eerste jaar altijd een zonnefactor boven factor 30 om uw huid te beschermen.

Risico’s

Het is belangrijk dat je je realiseert dat iedere chirurgische ingreep risico’s en complicaties met zich mee kan brengen. Bij plastisch chirurgische ingrepen gaat het in principe om gezonde mensen en zijn de risico’s en de kans op complicaties gering. Door goede voorlichting, een volledige anamnese (het opnemen van jouw ziektegeschiedenis zoals medicijngebruik, eventuele problemen bij eerdere operaties, allergieën) en onze professionele werkwijze brengen wij deze risico’s terug tot een absoluut minimum.

Enkele mogelijke complicaties van een liposuctie kunnen zijn:
– Hematoom (een ophoping van bloed onder de huid die verwijdering vereist)
– Negatieve reactie op de verdoving
– Nabloeding
– Infectie
– Gevoelsverandering
– Blijvend zichtbare littekens
– Schade aan onderliggende structuren
– Onbevredigend esthetisch resultaat
– Onregelmatigheden
– Slappe huid na liposuctie

Roken
Patiënten die op het moment van een operatie roken, of tabaksproducten of nicotineproducten (zoals nicotinepleisters en -kauwgom) gebruiken, hebben een groter risico op complicaties zoals het afsterven van de huid en slechtere wondgenezing. Mensen die worden blootgesteld aan meeroken lopen mogelijk ook een verhoogd risico op soortgelijke complicaties. Het is belangrijk ten minste twee weken voor de operatie niet te roken en dit vol te houden gedurende het gehele herstelproces.

De voordelen van een behandeling bij V-Klinieken op een rijtje:

– kortdurende ingreep onder lokale verdoving
– ervaren artsen
– kleine risico’s
– Nederlands enige kliniek speciaal voor vrouwen

Liposuctie / liposculpture prijs

De kosten van een liposuctie behandeling bij V-Klinieken zijn;

Consult Vrijblijvend
Liposuctie venusheuvel € 2500

Over de kliniek
Prijslijst V-Klinieken
Onze plastisch chirurgen

Ben je benieuwd wat voor jou de mogelijkheden zijn? Of wil je weten welke ingreep voor jou geschikt is?
Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend consult:

• Functioneel
  • Marketing