Op Feedback Company ontvangt onze kliniek een 9.3 uit 142 reviews

Dag van de behandeling

In overleg met jou plannen we de behandeling. Een schaamlipcorrectie is bij ons altijd een poliklinische ingreep onder lokale verdoving. Dit betekent dat je dezelfde dag weer naar huis mag.

Op de dag van de behandeling word je bij de receptie ontvangen en begeleid naar de wachtruimte.

Wanneer je aan de beurt bent, word je door onze arts opgehaald. Ons team (assistente, OK assistente en plastisch chirurg of cosmetisch gynaecoloog) legt doorlopend uit wat er gebeurt en wat je kunt verwachten. In de operatiekamer tekent de arts het te opereren gebied af en worden foto’s voor in je dossier gemaakt. Hier wordt uiteraard strikt vertrouwelijk mee omgegaan.

Vrouw loopt kliniek Leiden

Je mag ongeveer een half uur na de ingreep weer naar huis. De meeste mensen ondervinden weinig pijn na een schaamlipcorrectie. Wel kan het operatiegebied pijnlijk en gezwollen zijn. Ook kan het gebied wat gevoelloos zijn. Je krijgt een koelkompres mee om de schaamlippen regelmatig te koelen. De koelkompres kan pijnklachten wegnemen en zwelling tegengaan.

Gaan zitten en gebruik maken van het toilet kan in de eerste week wat irritatie geven. Je mag in de eerste dagen elke 4-6 uur twee Paracetamol (500 mg) tabletten gebruiken. Zodra de pijn minder is kun je dit afbouwen naar 1 Paracetamol (500 mg) tablet per 4-6 uur.

Ben je benieuwd wat voor jou de mogelijkheden zijn? Of wil je weten welke ingreep voor jou geschikt is?
Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend consult!

Schaamlipcorrectie kosten
Waarom overweeg je een labiacorrectie?
Valt een schaamlipcorrectie onder verzekerde zorg?
Herstel & nazorg